Investeringsmaatschappij MGF investeert in Homeij, een totaalleverancier van diverse soorten messen en daaraan gerelateerde producten. Algemeen directeur Jarno van der Donk neemt samen met MGF alle aandelen over. De komende jaren wil Homeij verder groeien door onder andere de uitbreiding van hoogwaardige distributeurschappen en versterking van de eigen merken. Overkoepelend blijft de focus om met uitstekende service en een gebalanceerd productaanbod de klant optimaal te bedienen.
Tweede participatie van het derde MGF fonds
Homeij is de tweede participatie van het in juli 2024 gestarte derde fonds van MGF (MGF III), en de vliegende start van dit fonds wordt hiermee voortgezet. MGF III heeft een beoogde omvang van € 32 miljoen en wil investeren in 10 tot 15 groeiende MKB bedrijven.
MGF is gespecialiseerd in Management Buy-Outs. Met participatie van MGF heeft het management de mogelijkheid om in twee stappen 100% aandeelhouder te worden en daarmee een volledige Management Buy-Out te realiseren. Dit kan doordat MGF slechts minderheidsparticipaties verwerft en de DGA een kooprecht heeft op de aandelen van MGF voor een afgesproken waarderingsformule. MGF is opgericht in 2012 en heeft met deze unieke propositie binnen het MKB reeds 26 deelnemingen verworven.
Over Homeij
Homeij is een gerenommeerde groothandel, importeur en producent van messen en toebehoren in de Benelux en daarbuiten. De onderneming heeft een team van ruim 30 gedreven professionals en is gevestigd in ’s Hertogenbosch. Het productaanbod bestaat uit duizenden verschillende producten, met een mix van sterke merken waarvan Homeij distributeur is (o.a. Victorinox, Opinel, Chef’s Choice, Esbit, Maglite en Zippo) en een aantal eigen merken. De omzet ligt momenteel op ruim € 12 miljoen per jaar met gezonde marges. Homeij is goed gepositioneerd om de komende jaren stevig door te groeien.
Quote Heimen Smit (partner MGF): ”Homeij heeft een sterke positie in haar nichemarkt van messen en gerelateerde producten. Wij hebben veel vertrouwen in de toekomst van Homeij onder de messcherpe en gedreven leiding van Jarno en zijn team.
Quote Jarno van der Donk (algemeen directeur Homeij: “Onze belangrijkste kernwaarde is ‘Mates in Business’: plezierig en succesvol zaken doen met vertrouwen in elkaar. Dit sluit uitstekend aan bij MGF en ik ben enthousiast om – met alle collega’s en MGF als partner – Homeij in de komende jaren verder uit te bouwen.’